Patrik, Age 1.5 (2008 Film)

Monday, April 30, 2012

I’d never seen a Swedish film before, but with all their talent in music (they’ve got insanely talented producers), I was (reservedly) sure that their film wouldn’t disappoint much—and I was quite right. This was a fun watch!


“Think homophobia, man crushes, and testosterone on emotions...” (Okay, maybe it’s not as dramatic as that, but it comes close.) 


The Rundown
Behind the name: A very good summary of the plot
Country: Sweden, 2008
 Genre: Drama, Comedy infused
Director: Ella Lemhagen
Cast: Gustaf Skarsgård (as Göran Skoogh), Torkel Petersson (as Sven Skoogh), Tom Ljungman (as Patrik), Annika Hallin (as Eva), Amanda Davin (as Isabell)
Compare to: Brokeback Mountain (Only because of the common theme), Reinas, The Wedding Banquet
Hate it or Love it?  Love it  

Synopsis in a Sentence: Patrik, age 15, gets adopted by a gay couple (who really thought he’d be 1.5 years old — thanks to a typo on his adoption papers) and as you can guess; the teenager is a homophobic criminal.
           

On Writing: The Plot

It’s quite good. Actually it’s really good. Quite well written, and although it has its cliché moments, it’s not too cliché (Although, if you’re a seasoned film junkie, you can guess how some scenes would play out before the actors act them out). Then again, can you really blame moviemakers and scriptwriters for writing a story that warms the heart?
(4/5)


On Acting: The Cast






Torkel Petersson (as Sven Skoogh)


Good actors. Gosh they do the film justice. They’re natural together, and one hardly overpowers the other. Say hello to the 3-man main cast:

Tom Ljungman (Patrik)

 
Gustaf Skarsgård (as Göran Skoogh)


Probably the first film you’ve seen without a female lead…

(4/5)



On Production: The Creativity

Production is good, lending dramatic construction to the dramatic parts, and infusing comedic stances when necessary. The production didn’t overpower anything else.
 (3.5/5)                                             

On Resolution: The Conclusion
Awwww shcuks!

(4/5)


The Verdict: I really, really liked this film. It was one good foreign film that didn’t (for once) reek of “foreign” production. An all round good one!  


Overall Score = 15.5/20 







1 Responses to Patrik, Age 1.5 (2008 Film)

  1. candy Says:

    Cách làm món cá thu nhật kho tiêuCá thu với đặc điểm nhiều thịt và rất ít xương rất thích hợp cho cả người lớn lẫn trẻ em thưởng thức.
    Bệnh đái tháo đường thai kỳ nên kiêng ăn gì?Tỷ lệ mắc đái tháo đường trong thai kỳ là khoảng 5% trên tổng số các bà mẹ mang thai, hay khoảng 200,000 trường hợp mỗi năm tại Hoa kỳ.
    Cách chữa trị hôi miệng hiệu quả nhanh nhấtHôi miệng không phải là vấn đề răng miệng hiếm gặp, nó thể hiện một phần tình trạng bệnh lý cơ thể và khiến cho người bệnh thấy khá tự ti khi giao tiếp.
    Chữa trị hôi miệng ở trẻ em hiệu quả tận gốcHôi miệng không chỉ gặp ở người lớn tuổi mà ngay cả trẻ em cũng có nguy cơ hôi miệng khá cao nếu như chăm sóc răng miệng không tốt
    Bị rong kinh kéo dài có nguy hiểm không?Một trong những cái khó chịu mà người phụ nữ phải mang là kinh nguyệt, thứ mà các cụ ta ngày xưa vẫn coi là một cái “tội”. Nhưng lỡ mang nó rồi mà tháng nào thấy “vắng” là cũng lo sợ không kém.
    Rong kinh máu đen sau sinh và cách chữaHiện tượng rong kinh ra máu đen là một trong những cảnh báo bất thường của cơ thể nữ giới. Là dấu hiệu rất đáng ngại về sức khỏe cũng như khả năng sinh sản của chị em.
    Các biện pháp tránh thai an toàn tốt nhấtNếu chưa có ý định sinh con hoặc mới sinh nở và không muốn bị “vỡ kế hoạch” thì chị em nên áp dụng các biện pháp tránh thai để không mang thai ngoài ý muốn.
    Hot boy kẹo kéo Bùi Vĩnh Phúc là ai?Mặc tranh cãi, sau khi xuất hiện trên Vietnam Idol, cái tên “hotboy kẹo kéo” Bùi Vĩnh Phúc nhanh nhảu biến thành từ khóa được truy cập nhiều nhất
    Các bệnh lây nhiễm qua đường tình dụcQuan hệ không đúng cách, thường xuyên với nhiều người không dùng các biện pháp phòng tránh an toàn sẽ là một trong những nguyên nhân nhiễm các bệnh tình dục, hoặc lây truyền từ người tình.
    Bệnh viêm gan b lây qua đường nào ?Viêm gan B là căn bệnh lây lan lặng lẽ, tiến triển âm thầm do virus viêm gan B(HBV) gây ra, đây là một trong những bệnh được cảnh báo vô cùng nguy hiểm.
    Cách rửa mũi cho trẻ sơ sinhThời tiết thay đổi đột ngột rất dễ làm trẻ mắc các bệnh về mũi, họng. Lúc này, mẹ cần vệ sinh mũi cho bé thường xuyên để điều trị chứng viêm mũi, đồng thời phòng cách bệnh về đường hô hấp

Post a Comment